Saturday, December 24, 2011

My JoUrNeY 1

Hari ni genap sebulan aku di Sarawak a.k.a Bumi Kenyalang... macam tak percaya pun ada. Bukan aku nak menghitung hari untuk kembali ke semenanjung... Cuma aku nak mengira sudah berapa lama aku berada jauh di perantauan... ( macam jauh sangat jer)..

Jujur aku cakap.. aku selesa tinggal di pekan kecil Serian ni.. tenang dan mendamaikan.... jauh dari hiruk pikuk kota yang menyesakkan... ya.. tenang ddari keserabutan manusia2 yang tak reti bahasa..

Selama sebulan jugak aku di bumi kenyalang ni.. aku dah mula menjelajah ke Bako... Matang... n especially bandaraya Kuching...

Bako.. tempat yang agak jauh.. tapi kenangan di Bako cukup indah.. pertama kali aku menaiki sampan untuk ke rumah kenalanku.. (kenalan Fb).. dengan luggage yg besar aku angkut masuk sampan... n kali pertama aku merasa tempoyak goreng... kampong Bako Ulu... sebuah perkampungan nelayan yang indah..... tenang dan mendamaikan.... sempat ku rakamkan beberapa foto menarik untuk simpanan....

Orang2 di Sarawak pun baik2... even berbeza agama, bahasa dan budaya... tapi semuanya bukan halangan untuk berkomunikasi...... serius aku cakap.. aku xrasa janggal tinggal disini........ dan yang paling penting.. aku dah boleh klaka Sarawak...

Disini ku kongsi koleksi kenanganku di bumi kenyalang.......






2 comments:

Cik Jingga said...

bestnya dpt pergi sarawak.. hohoho.. kamu cikgu ka mmg plan cuti2 malaysia???

musafir dunia said...

xla.... bukan cg... just trainee pharmacist d hosp serian.. 4 bulan kat srawak ni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...