Thursday, January 19, 2012

NAMA PELIK TAPI BENAR

Assalamualaikum….

Dah agak lama aku tak update entry dalam blog aku… sekarang agak busy coz banyak patient cases yang perlu study… entry kali ni.. aku nak kongsi beberapa nama yang membuatkan aku dan staf2 di Hospital Serian Sarawak tergelak masa filling n dispending ubat pada patients..

Memang sebelum ni aku pernah dengar yang orang2 di pedalaman biasanya nama mereka ni pelik-pelik sikit.. tapi,, sejak aku kerja dekat sini, memang betol.. nama-nama mereka ada yang pelik tpai ada juga yang unik…

Kat bawah ni contoh nama-nama yang aku still ingat smpai hari ni…

1) MANIS AK GELANG

2) SETAN AK BENAR

3) DIAMOND AK JUNTAI

4) LEMON AK ICE

5) SENGEH AK SUNGKAI

6) SUNGAI AK LAUT

7) DUET AK LAGU

8) SENYUM AK DUAI

9) DAGU AK PEGUN

10) UMOR AK LEPAT

11) GIGI AK DAGU

12) LEMAU AK TAGOI

13) SINKI AK TAGIH

Nama-nama kat atas ni hanya sebahagian nama yang aku jumpa selama ni.. tetapi cukup untuk buat aku ingat…

Bagi korang macam mana dengan nama-nama kat atas ni?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...