Wednesday, December 15, 2010

AKU BERSAMAMU

hari ini kakiku terjungki-jungkit,


langkahku perlahan bernada longlai,



ku seret kaki bersama deseran pasir,



tiada alas membalut kakiku,



sepatu ku gengam penuh kudrat...






cairan likat mula mengalir,


warnanya merah cukup perit,



puluhan torehan cuba diselit,



tapi tetap jelas di mataku,



rasa sakit kadang menyingah,



tapi terus kabur di denai nekad.







bukan kesakitan ini yang perlu aku tangisi,


tapi derita jiwa yang aku kenangi,



luka di kaki hanya sementara,



tapi jihad kekejaman mula beraja,



derita aku bukan apa-apa



derita saudaraku lebih dari segalanya







*tulisan ini aku tujukan buat saudaraku yang sedang berjihad fisabilillah.. moga diselamatkan mereka dari kekejaman dunia*




MUSAFIR DUNIA
15/12/2010
1315-1320

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...