Sunday, July 25, 2010

UNTUKMU TEMAN

terimalah nukilan ikhlas yang ku nukilkan ini sebagai bukti setianya aku padamu teman. moga ukhwah kita terus berkekalan dunia dan akhirat. Insyaallah.. amin..


Teman,
hadirmu membawa seribu ketenangan di jiwa,
membawa selautan kebahagiaan di sisi tinta,

sesaat kita bersama,
meninggalkan kesan yang begitu sukar untuk diluahkan,
segala keperitan seolah-olah terbang menghilang,
sebaliknya bayu kedamaian yang membadai jiwa,

namun tak sanggup untuk aku membebani jiwamu,
biarkan diriku sendiri menelan segala keperitan hidup,
supaya dirimu teman,
bisa menikmati tiupan keindahan,
menyelami lautan kebahagiaan,
dan mendaki puncak kenikmatan..

aku rela jika roh dan jasadku terpisah
jiwa dan harta tergadai,
demi membelamu teman,
tapi aku tidak rela jika dirimu yang terseksa
kerana tanpamu teman,
aku bukan sesiapa

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...