Tuesday, May 18, 2010

Ikhlaskah aku!!!!!!

Di kala semua bebanan
terpikul di bahu
akulah jua orang itu
ditakdirkan tuhan
terpilih
utk ini dan itu
namun
masih jua aku menguntum senyum
sdg mereka duduk diam sambil lewa

tika
jasad dan seluruh tenaga
letih lesu
mengharapkan kerehatan secukupnya
dari yg mengerti
pun tika itu
tuhan masih mengujiku
aku jualah yg membawa
slogan "segalanya di atas batu jemala patik"
dipanggil ke sana ke sini
meneruskan misi
sedang mereka khusyuk-masyuk
dgn cerita sendiri


tika aku merenung-renung
lalu tetiba ada rasa mendengus
merengus
"kenapa mesti aku?'
kenapa mesti "segalanya di atas batu jemala patik'
kenapa ada org lain bersila sahaja tanpa kata
klenapa pula aku diam tanpa bicara...
menurut sahaja...

sekarang ...satu pertanyaan
berlegar2 di kepala..
ikhlaskah aku?
ikhlaskah mereka?

Aku mohon pd Rabbul Izzati
Kau sahaja
luahan hati yg maha Mengetahui
ikhlaskan aku.
ikhlaskan mereka
Yakinkan aku ganjaranMU
yakinkan juga mereka...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...